Alla inlägg under maj 2009

Av sneckan - 31 maj 2009 22:33

... har varit underbar! men vikten har dessvärre inte rört sig. Jag skyller på CHIPSEN jag (ja, jag var delaktig, tänker inte skylla ifrån mig när jag varit korkad) och mina vänner fick för oss att kränga. äckligt äckligt ÄCKLIGT! kanske brände bort massa kalorier eftersom jag städade hela förmiddagen och eftermiddagen. Jag har fyra kilo kvar till min målvikt. FYRA IRRITERANDE kilon! det är så lite men så ska det ta sån tid!! MEn allt som allt, sen jag började blogga här har jag gått ner 8kg +2 (man ska alltid lägga till 2kg vätska, det lärde ingen mindre än min egen mamma mig) så 6kg fett har jag blivit av med. kan man väl säga. Så nu under veckan tänkte jag att lite liquid-fast skulle göra susen. misstänker att min syster smittat mig med sin förkylning. Jag vaknade i morse och var helt tjock i halsen, ni vet när det tar emot att svälja och nös flera gånger igår. och när pappa kom hem sa han att jag var varm. vill inte bli sjuk!!! om jag ska bli det måste det regna de dagar jag har feber annars vete fan vad jag gör!


en gång var jag sjuk en hel vecka när det var sjukt fint väder ute. Kände mig som en sån tönt när min syster hade kompisar hemma & blev helt avis för de skrattade och allt jag gjorde var och ligga i soffan och snyta mig medan fåglarna kvittrade och solen stekte :( nej jag ska fan inte bli sjuk!


i alla fall. planen för i morgon är:

f: svart kaffe

l: 1 glas apelsinjuice

m: 1 glas apelsinjuice


och så tänker jag fortsätta till jag bokstavligt talat pissar ut mina fyra kilon (okej, det där lät lite vidrigt, men ni fattar)


Av sneckan - 29 maj 2009 09:28

Detta som händer nu är ett tecken på att mitt öde är att vara smal :) seriöst, på vilket annat sätt kan man tolka det? Pappa har varit borta hela veckan och har jobbat skitmycket, nu ska han på konferens långt upp åt helvete i landet och lämnade massa pengar åt mig som ska gå till mat. men inte om jag får bestämma! hahahahha!!! och vi har verkligen ingen mat i kylskåpet eller skafferiet alls. så jag kan faktiskt inte göra annat än att ge fan i att hetsa bara för att man är ensam (finns väl en viss tendens att det är då man passar på. en bit paprika slutar plötsligt med ett fat pannkakor)


och jag har bestämt att under denna helgen kommer huset förvandlas till the ultimate party pad. two days non stop partying! :D


nu på dagen ska jag och två vänner på bio och se en film en av oss (inte jag) tydligen väntat på ska komma till sverige skitlänge. det ska bli mysigt. Och biogodis har jag inte ätit sedan jag gick på lågstadiet, tycker ändå inte om att äta medan jag ser på film bara knastrar i munnen, dessutom - vad är nöjet med det? ännu ett tillfälle man ska äta massa skit på! Jaja! Nu ska jag koppla av i solen och blåsten med en cigarett och kopp kaffe.


Av sneckan - 27 maj 2009 10:32

sitter i min säng med vh1 i bakgrunden och datorn i knät. Vem vill äta egentligen? Alltså, vad är hela nöjet med det? Så fort man ska någonstans så ska det ätas! Att hela världen inte är överviktiga är SINNESSJUKT!! typ om man ska fika på stan ska man ta en kaloribomb till kaka och en kaloribombig latte på det, släkten träffas = kaloribombig middag, efterrätt, snacks, ALLT! och somliga av mina vänner som har fester ska alltid duka fram chips, godis, popcorn bla bla bla som man kan tugga på. som om spriten inte är kalorifylld ändå. OCH, jag vet inte hur det är bland andras vänner, men mina tycker om att ha födelsedagsmiddagar, tjejmiddagar och bla bla bla och då ska man ÄTA ÄTA ÄTA ÄTA ÄÄÄÄÄÄÄTAAAAA!!! Hur kommer det sig då att de kan hålla en normal vikt?! alltså det är ju inte överviktiga och så utan helt normala och ändå snygga i sina kroppar. de borde vara smällfeta! jag är smällfet och ändå äter jag knappt något längre. fast nu fastar jag ju och detgår som på räls.


jaja nu ska jag hoppa på cykeln och cykla till stationen, blåser för mycket och då kommer man ingenstans på hjulen, seriöst. ha det!

Av sneckan - 27 maj 2009 07:40

alltså jag kan verkligen inte sova så länge längre! men jag älskar att gå upp på morgonen och känna mig så tom och ren liksom. rörde mig otroligt mycket igår. var igång fram till nio på kvällen då jag skulle koppla av framför the mentalist men somnade ;P


min kompis som jag träffade igår kommenterade att hon tyckte jag gått ner lite och undade om jag fått "återfall" som hon så fint uttryckte det. Jag svarade bara att det va för att jag börjat cykla mer till skolan i och med att det blivit så varmt. det köpte hon. HAHA!

Av sneckan - 26 maj 2009 07:02

en bild säger mer än tusen jävla ord. men... två av dem är SNYGGA BEN. dör.

Av sneckan - 26 maj 2009 06:46

för första gången på typ 2 månader har jag blivit riktigt glad över att ställa mig på vågen. Idag är det dag 3 på fastan. Igår när jag irrade runt i "grannstaden" innan jag kom till bup fördrev jag lite tid i en mataffär (som var det enda som fanns i området) och jag blev så illamående av alla lukter. bröd och allt det där - yuck!


Eftersom det är stålande väder idag, knappt någon vind och massa massa sol tänker jag cykla till skolan. har bestämt med en vän att gå på stan och sen är det att cykla hem också. Var så jävla trött igår. klarade bara 30 minuter på träningscykeln sen trodde jag att jag skulle somna eller något så jag gick och la mig kring elva och vaknade lite över fem i morse :P men jag är pigg! och världens rus av att stå på vågen. nu är det inte långt kvar vill jag lova. inte så långt i alla fall :) puss

Av sneckan - 25 maj 2009 20:16

ännu en lyckad faste-dag. Har gått runt så jävla mycket, var vilse ca. 2h i "grannstaden". det enda som passerat mina läppar idag är nikotin + typ 5000 andra gifter som medföljer cigaretter ;P kaffe, ramlösa (utan smak). ska hoppa på träningscykeln sen ska jag decka framför tv:n. uppsatsen på 15 sidor får vänta.

Av sneckan - 24 maj 2009 23:50

jag ligger så jävla efter i skolan nu alltså. Har en bok jag ska läsa ut (som jag helt tappat intresset av), ska skriva 15(!!!) sidor lång uppsats och bara kommit till andra (ska vara inlämnad i morgon), redovisning i franska, redovisning i engelska. Måste sluta skolka. men needless to say kommer jag knappt ha tid för mat. har ett möte på bup också, men det är för en utvärdering av bla bla bl - diagnos jag har fått. under 18 = måste utvärderas för att kunna få medicin :(


tänkte inhandla ett rött armband i morgon ;) ni vet väl alla vad det står för. hihihihihi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards